خانه / مشاوره کسب و کار / کسب و کار جدید در ایران

کسب و کار جدید در ایران

کسب و کار جدید در ایران

کسب و کار جدید در ایران به چه صورت است؟ آیا کسب و کار جدید در ایران نیاز به مهارت و تخصص دارد؟
آیا برای راه اندازی کسب و کار جدید در ایران نیاز به یک سرمایه اولیه زیاد داریم؟
این سوالات و سوالاتی از این دست در ذهن افرادی که به دنبال کسب و کار جدید هستند شکل می گیرد.
از نظر اشتغال افراد به سه دسته تقسیم می شوند:
۱٫افرادی که بیکارند
۲٫افرادی که شاغل هستند ولی از شغل خود رضایت ندارند و در پی کسب و کار دوم یا جایگزین هستند
۳٫افرادی که از کسب و کار خود رضایت کامل دارند.
تحقیقات نشان می دهد که درصد افراد مشمول گزینه دوم از بقیه موارد بیشتر است.این دسته یعنی شاغلینی که از کسب و کار خود راضی نیستند و به دنبال کسب و کار و مشاوره کسب و کار جدید هستند دائما در تکاپو هستند.
دائما به ایده پردازی اقتصادی مشغولند و فکرهای اقتصادی مختلف را بررسی می کنند ولی در اکثر موارد به بن بست می رسند.
نکته اولی که باید بدانید این است فکرشما باید مدیریت شود یعنی ایده ها و افکار اقتصادی شما بهتر است براساس توانمندی و استعداد های شما باشد.مثلا اگر شما فنون سخنوری و جذب مخاطب را به درستی نیاموخته باشید به یک بازاریاب حرفه ای تبدیل نمی شوید.
پس باید برای یادگیری و آموزش وقت و زمان صرف کنید تا به مهارت مورد نیاز دست یابید.
نکته دوم این است که ایده شما باید معلول نیاز جامعه آماری مورد نظر شما باشد نه صرف اینکه همه تمرکز و حواس خود را صرف دست یابی به پول کنید که اگر به این شکل عمل کنید در دراز مدت با شکست سنگینی مواجه می شوید.
البته باید بدانید که کسب و کار در ایران به خصوص در شهرهای بزرگ نظیر تهران و اصفهان از حالت سنتی خارج شده است و شکل و طرح مدرن به خود گرفته است به گونه ای که برای ایجاد یک کسب و کار موفق در ایران باید خود را با دنیای تکنولوژی و اطلاعات وقف دهید.

کسب و کار موفق در ایران

یکی از ارکان اصلی کسب و کار جدید و موفق در ایران ارتباط با فضای مجازی و اینترنت است.یکی از اصول مهم در موفقیت یک ایده کسب و کار،داشتن ارتباط با فضای مجازی و تبلیغات اینترنتی است.
امروزه کاربران گوشی همراه دارای دستگاه های هوشمند هستند که قابلیت اتصال به اینترنت و فضای مجازی را دارد به طوریکه این افراد اکثر نیازمندی ها و خواسته های خود را در فضای مجازی و اینترنت جستجو می کنند.پس بهتر است که کسب و کار خود را به شکلی به دنیای مجازی متصل کنیم تا بتوانیم این جامعه آماری را نیز تحت پوشش قرار دهیم.
با توجه به وضع اقتصادی حال حاضر ایران و اعمال محدودیت برای شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی در جذب کارمند،برای کسب درآمد لازم است که گامی به سمت جلو برداریم و با بررسی و شناخت نیازهای جامعه،ایده های کسب و کار را با هدف رفع آن نیاز ارائه دهیم.
برای ایده پردازی ابتدا بایستی جامعه هدف خود را مشخص کنیم.مثلا اگر جامعه هدف ما خردسالان و کودکان جامعه هستند نوع کسب و کار مورد نظر با کسب و کاری که دارای جامعه آماری دانشجویان یک کشور است متفاوت می باشد.
بعد از شناخت و بررسی جامعه هدف،باید به مشخص کردن نیازها و درخواست های جامعه هدف بپردازیم.
البته نباید فاکتور علاقه را حذف کنیم.مثلا بهتر است برای تعیین جامعه هدف،علاقه مندی خود را لحاظ کنیم.مثلا اگر علاقه ای به حوزه کامپیوتر یا امور خدماتی و تعمیراتی نداریم به دنبال ایجاد کسب و کار در این حوزه نرویم.
حال بعد از شناخت نیازمندی جامعه هدف باید بررسی کنید آیا برای رفع آن نیاز پرداخت هزینه امکان پذیر است؟ مثلا دانشجویان پزشکی کشور جامعه هدف شما محسوب می شوند.این افراد از داشتن کتاب مشخصی محروم اند.اگر شما این کتاب را فراهم کنید آیا حاضرند برای خرید آن هزینه ای بپردازند یا خیر؟
اگر با جواب بله مواجه شدید نصف راه را رفته اید.در این مرحله نیاز است که با یک مشاوره کسب و کار در مورد روش های تبلیغات اینترنتی و به روز با او صحبت کنید و تایید نهایی را از او بگیرید.
باید در نظر داشته باشید برای رونق یک کسب و کار باید در بخش تبلیغات اینترنتی به صورت حرفه ای و تخصصی عمل کنید.
برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه کسب و کار جدید در ایران و شیوه های تخصصی تبلیغات و بازاریابی اینترنتی با ما تماس برقرار کنید.

درباره ی علی ناییج

همچنین ببینید

مشاوره کسب و کار با کمترین سرمایه

مشاوره کسب و کار با کمترین سرمایه

مشاوره کسب و کار با کمترین سرمایه مشاوره کسب وکار با کمترین سرمایه راهکاری است …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *