خانه / توسعه کسب و کار / نقش تحلیلگر وب در توسعه کسب و کار

نقش تحلیلگر وب در توسعه کسب و کار

نقش تحلیلگر وب در توسعه کسب و کار

به عنوان یک تحلیلگر وب، نقش شما نیاز به انجام چهار وظیفه مهم دارد:

روند و گزارش داده ها

تجزیه و تحلیل استراتژی های کسب بازاریابی آنلاین در حال حاضر و بررسی فرصت های جدید و / یا استراتژی های جدید

درک رفتار و تجربیات بازدیدکنندگان در سایت

پیوستن به روند و جزئیات

بیایید از طریق سه فاز برای تحلیلگر وب مدرن برویم:

ضبط داده ها

استخراج داده ها

دستکاری داده و ارائه

فاز شماره ۱: ضبط داده

با فرض اینکه کسب و کار آنلاین شما اغلب در وب سایت های شرکت شما اتفاق می افتد، بیشتر بازاریابی آنلاین، بازاریابی جستجو و فعالیت های رفتار کاربر می تواند با:

Web Log Files – شما باید بسیار با اصول چگونگی ضبط فایل های وب در اینترنت آشنا باشید و یا چه اطلاعاتی در دسترس است. فایل های ورود به سیستم به شما امکان می دهد تا تمام فایل هایی که توسط کاربر بارگیری شده اند هنگام ثبت نام در وب سایت های خود ضبط کنند و به راحتی می توانید ببینید که”اجزای” وب سایت های شما به درخواست های کاربر پاسخ نمی دهند.

وب Analytics – اکثر وبسایتها از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند. یک ابزار تجزیه و تحلیل وب معمولی، رابط کاربری گرافیکی (GUI) را فراهم می کند و به شما امکان می دهد تا سریعا روند داده های کاربران خود را ببینید.گزارش ها را می توان به عنوان صفحات گسترده، فایل های متنی یا گاهی حتی دانلود کرد.

قبل از اینکه یک ابزار تجزیه و تحلیل وب بتواند داده های کاربران را ضبط کند، شما مسئول اجرای ردیابی مورد نیاز هستید. این به طور معمول نیاز به وارد کردن برخی از اسکریپت های ردیابی جاوا اسکریپت یا برخی از اسکریپت های ۱ × ۱ پیکسل بر روی تمام صفحه های HTML وب سایت شما دارد. اگر اهداف شامل گرفتن بیش از مقدار پیش فرض داده های کاربر، پس شما نیاز به اجرای برخی از اسکریپت های ردیابی پیشرفته در بالای اسکریپت های ردیابی به طور منظم.

این شامل:

رایگان و جهانی: گوگل آنالیز

پرداخت شده و جهانی: سایت کاتالیست Adobe Site

گزارش های منظم: این گزارش ها به طور منظم باید دریافت شود، هر چند که یک بار در روز، در هر هفته، در هر ماه، بسته به نوع گزارش. این گزارش ها بسته به گیرنده به سطوح مختلف تقسیم می شوند، بنابراین یک مدیر اجرایی نیاز به گزارش های سطح بالا را نشان می دهد که شماره های کلیدی درآمد برای هر بخش اصلی شرکت است. مدیران عملیاتی به گزارش های سطح متوسط ​​می پردازند که به آنها امکان می دهد تا “مشکلات بالقوه” را در محصولاتی که مسئولیت آن تیم است، ردیابی کند.

گزارش های مربوط به گزارش های متفرقه – این گزارش ها به طور منظم با هر فایلی مشخص تنظیم نخواهند شد. به طور معمول، گزارش های متفاوتی برای اهداف بازبینی برای هر کمپین آنلاین آنلاین یک بار لازم است. گزارش های ویژه زمانی لازم است که به عمق داده ها بچرخید تا مشکلاتی نظیر اینکه چرا برخی از شماره های KPI طی دو هفته گذشته کاهش یافته اند، مورد نیاز است.

تیم هوش تجاری (BI) ممکن است قبلا پردازش داده های خام را داشته باشد و آن را به گزارش هایی که قابل خواندن است تبدیل کند. گزارش ها می تواند تحت برخی از سیستم های ذخیره سازی داده های BI، به عنوان مثال Cognos و یا دیگر مکعب های داده های مشابه به دست آمده است. این گزارش ها می توانند بخش بزرگی از گزارش های منظم شرکت را تشکیل دهند. گزارش های متداول اغلب نیاز به زمان سریعتری دارند.

وقت آن است که شما بتوانید توانایی پرس و جو SQL خود را برای استخراج داده ها به طور مستقیم از پایگاه های داده استفاده کنید، چه در پایگاه داده MYSQL، در پایگاه داده اوراکل، و چه در پایگاه های دیگر. تمام داده های خام که گرفته شده اند، مستقیما در پایگاه های داده یا انبارهای داده قرار نمی گیرند. به همین دلیل، مقدار زیادی از زمان برای کار با دستکاری داده های پست کار می شود. مثلا:

اگر انتخاب شما از تجزیه و تحلیل وب یک ابزار رایگان است، مانند Google Analytics، سپس اطلاعات وب شما همه در سرورهای Google نشسته است. گزینه های شما این است که یا گزارش های داده را بر روی فرمت صفحات گسترده از طریق رابط آنلاین گوگل آنالیت دانلود کنید یا گزارش های داده را از طریق API های Google استخراج کنید.

داده های سیستم عامل های بازاریابی جستجو ممکن است بر روی سرورهای فروشندگان شما نشسته شوند و تنها می توانید داده ها را به برخی از فرمت های صفحات گسترده استخراج کنید.

علی ناییج

 

درباره ی علی ناییج

همچنین ببینید

کسب و کار کوچک با سرمایه کم

کسب و کار کوچک با سرمایه کم

کسب و کار کوچک با سرمایه کم کسب و کار کوچک با سرمایه کم :کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *