خانه / توسعه کسب و کار / مبانی توسعه کسب و کار

مبانی توسعه کسب و کار

مبانی توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار اجرایی”، “توسعه کسب و کار مدیریت” و یا “کسب و کار توسعه VP” عناوین چشمگیر و سنگین وزن هستند که اغلب در سازمان های تجاری شنیده می شود. فروش، ابتکارات استراتژیک، مشارکت تجاری، توسعه بازار، گسترش کسب و کار و بازاریابی – همه این زمینه ها در توسعه کسب و کار دخیل هستند و اغلب به عنوان تنها عامل توسعه کسب و کار مخلوط و اشتباه گرفته می شوند و این مسئله را مطرح می کند: “چه دقیقا توسعه کسب و کار است؟ ”

این مقاله به بررسی نقاط قوت توسعه کسب و کار، آنچه در آن می پردازد و آنچه که در آن است، شیوه های استاندارد و اصول پیروی می کند.

توسعه کسب و کار چیست؟

در ساده ترین شکل، توسعه کسب و کار می تواند به عنوان ایده ها، ابتکارات و فعالیت هایی که با هدف ایجاد کسب و کار بهتر انجام می شود، خلاصه شود. این شامل افزایش درآمد، رشد با توجه به توسعه کسب و کار، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت استراتژیک و تصمیم گیری در مورد کسب و کار استراتژیک است. اما به تعریف توسعه تجاری دشوار است. اول، بیایید به مفهوم اساسی و نحوه ارتباط آن با اهداف کلی کسب و کار نگاه کنیم.

مفهوم و حوزه توسعه کسب و کار

فعالیت های توسعه کسب و کار در سراسر ادارات مختلف گسترش می یابد، از جمله فروش، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت محصول و مدیریت فروش. شبکه، مذاکرات، مشارکت و تلاشهای صرفه جویی در هزینه نیز درگیر است. تمام این بخش ها و فعالیت های مختلف بر اساس اهداف توسعه کسب و کار هدایت می شوند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار یک محصول / سرویس دارد که در یک منطقه موفق است (به عنوان مثال، ایالات متحده). تیم توسعه کسب و کار پتانسیل گسترش بیشتر را ارزیابی می کند. پس از تمامی اقدامات تحقیقاتی، تحقیقات و مطالعات، متوجه می شود که محصول / خدمات را می توان به یک منطقه جدید (مانند برزیل) گسترش داد. بیایید درک کنیم که چگونه می توان این هدف توسعه کسب و کار را به توابع و بخش های مختلف متصل کرد:

فروش: پرسنل فروش متمرکز بر یک بازار خاص یا خاص (مجموعه ای از) مشتری (ها)، اغلب برای یک شماره درآمد هدفمند. در این مورد، توسعه کسب و کار بازار های برزیل را ارزیابی می کند و نتیجه می گیرد. با چنین اهداف تعیین شده، واحد فروش با مشتریان خود در بازار جدید با استراتژی های فروش هدف قرار می دهد.

بازاریابی: بازاریابی شامل ارتقاء و تبلیغات با هدف فروش موفقیت آمیز محصولات به مشتریان نهایی است. بازاریابی نقش مکمل در دستیابی به اهداف فروش دارد. ابتکارات توسعه تجاری ممکن است یک بودجه بازاریابی تخمین زده شود. بودجه های بالاتر اجازه می دهد راهبردهای بازاریابی پرخاشگر نظیر تماس های سرد، بازدید کنندگان شخصی، نمایش جاده ها و توزیع نمونه آزاد. بودجه های پایین تر منجر به استراتژی های بازاریابی منفعل مانند تبلیغات چاپی و رسانه ای محدود و بیلبوردها می شوند.

ابتکارات استراتژیک یا مشارکت: برای ورود به یک بازار جدید، آیا با تمیز کردن تمام فرمالیته های مورد نیاز، یا بهتر است که به طور استراتژیک با شرکت های محلی که در منطقه فعال هستند، شریک باشند؟ تیم پشتیبانی حقوقی و مالی، تیم توسعه کسب و کار تمام مزایا و معایب گزینه های موجود را محاسبه می کند و یکی از بهترین ها را برای کسب و کار انتخاب می کند.

توسعه کسب و کار

مدیریت پروژه برنامه ریزی کسب و کار

آیا گسترش کسب و کار نیازمند یک تسهیلات جدید در بازار جدید است یا تمام محصولات در کشور پایه تولید می شود و سپس وارد بازار هدف می شود؟ آیا گزینه دوم نیاز به امکانات اضافی در کشور پایه؟ چنین تصمیماتی توسط تیم توسعه کسب و کار بر اساس ارزیابی های هزینه، زمان و مربوطه آنها نهایی شده است. سپس پروژه تدارکات مدیریت / تکمیل پروژه را به منظور تلاش برای دستیابی به هدف مورد نظر به کار می گیرد.

مدیریت محصول

استانداردهای مقرراتی و الزامات بازار در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال دارو ممکن است از یک ترکیب خاص در هند، اما نه در U.K. آیا بازار جدید نیاز به هر نسخه سفارشی (یا در مجموع جدید) محصول دارد؟ این الزامات مدیریت کار و اداره تولید را تحت هدایت استراتژی کسب و کار قرار می دهد. اتمام هزینه ها، تصویب قانونی و پایبندی قانونی به عنوان بخشی از برنامه توسعه کسب و کار بررسی می شود.

مدیریت فروش

آیا کسب و کار جدید نیاز به فروشندگان خارجی دارد؟ برای مثال، آیا حمل و نقل محصول نیاز به خدمات پیک اختصاصی؟ یا شرکای شرکتی با هر زنجیره خرده فروشی برای خرده فروشی؟ هزینه های مربوط به این تعاملات چیست؟ تیم توسعه کسب و کار از طریق این سوالات کار می کند.

مذاکرات، شبکه سازی و لابی

چند فعالیت تجاری ممکن است در مهارت های نرم افزاری مورد نیاز باشد. برای مثال، لابیگری در بعضی از مناطق قانونی است و ممکن است برای نفوذ به بازار ضروری باشد. دیگر مهارت های نرم افزاری مانند شبکه و مذاکره ممکن است با سایر پورت های دیگر مورد نیاز باشد

ناییج

درباره ی علی ناییج

همچنین ببینید

کسب و کار کوچک با سرمایه کم

کسب و کار کوچک با سرمایه کم

کسب و کار کوچک با سرمایه کم کسب و کار کوچک با سرمایه کم :کسب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *