خانه / بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال (همچنین به عنوان بازاریابی با اطلاعات شناخته شده اصطلاح چتر برای بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فن آوری های دیجیتال، عمدتا در اینترنت، بلکه شامل تلفن های همراه، تبلیغات صفحه نمایش و هر رسانه دیجیتال دیگر است.

توسعه دهی بازاریابی دیجیتال از دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰s تغییر کرده است که مارک ها و کسب و کارها از فناوری برای بازاریابی استفاده می کنند. به عنوان سیستم عامل های دیجیتال به طور فزاینده ای در طرح های بازاریابی و زندگی روزمره،و به عنوان مردم از دستگاه های دیجیتال به جای بازدید از فروشگاه های فیزیکی استفاده می شود مبارزات بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن بیشتر شایع و کارآمد است.

بازاریابی اینترنتی و تکنیک های بازاریابی دیجیتالی مانند بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها)، بازاریابی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تأثیرگذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی تبلیغاتی، بازاریابی مبتنی بر داده ها [۶] و بازاریابی تجارت الکترونیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی، رسانه های اجتماعی بهینه سازی، بازاریابی مستقیم ایمیل، تبلیغات صفحه نمایش، کتاب الکترونیکی و دیسک های نوری و بازی ها در تکنولوژی پیشرفته ما بیشتر شده است. در واقع، بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به کانال های غیر اینترنتی که رسانه های دیجیتالی مانند تلفن های همراه تماس تلفنی و زنگ های تلفن همراه را در اختیار دارند، گسترش می یابد.

اصطلاح بازاریابی دیجیتال

برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ استفاده شد، اما بازاریابی دیجیتال در اواسط دهه ۱۹۸۰، زمانی که گروه Soft Ad، در حال حاضر ChannelNet، کمپین های تبلیغاتی برای شرکت های خودرو سازی را توسعه داد، ریشه دارد: افرادی که در کارتهای پاسخ خواننده در مجلات و در عوض فلاپی های دیجیتالی دریافت کردیم که حاوی محتویات چند رسانه ای بود که انواع اتومبیل های مختلف و درایوهای آزمایشی را تبلیغ می کرد.

در سال ۲۰۰۰ یک بررسی در بریتانیا نشان داد که بیشتر خرده فروشان آدرس دامنه خود را ثبت نکرده بودند.بازاریابی دیجیتال در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰، هنگامی که گسترش توانایی دستگاه برای دسترسی به رسانه های دیجیتال تقریبا در هر زمان خاص منجر به رشد چشمگیری شد، آمار تولید شده در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نشان داد که بازاریابی دیجیتال هنوز در حال رشد است.

بازاریابی دیجیتال اغلب به عنوان “بازاریابی آنلاین”، “بازاریابی اینترنتی” یا “بازاریابی اینترنتی” نامیده می شود. اصطلاح بازاریابی دیجیتال در طول زمان به شدت افزایش یافته است، به ویژه در برخی کشورها. بازاریابی آنلاین در ایالات متحده هنوز شایع است. در ایتالیا، بازاریابی دیجیتال به عنوان بازاریابی وب شناخته می شود. با این حال، در انگلستان و در سراسر جهان، بازاریابی دیجیتال، به ویژه پس از سال ۲۰۱۳ تبدیل به شایع ترین واژه شده است.

رشد رسانه های دیجیتال در سالانه ۴٫۵ تریلیون تبلیغ آنلاین صورت می گیرد که رسانه های دیجیتال در سال ۲۰۱۰ با رشد ۴۸ درصدی مواجه می شوند. [نیازمند منبع] افزایش بخش تبلیغات از شرکت هایی است که از تبلیغات آنلاین رفتاری (OBA) استفاده می کنند تا تبلیغاتی برای کاربران اینترنت بسازند OBA نگرانی از حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان و حفاظت از داده ها را افزایش می دهد.

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

جدید ترین روش بازاریابی غیر خطی

بازاریابی اینترنتی در یک محیط خرده فروشی همیشه پیچیده، مشارکت مشتری ضروری است، اما به چالش کشیدن. خرده فروشان باید از یک رویکرد بازاریابی خطی از ارتباط یک طرفه به یک مدل مبادله ارزش از گفت و گو متقابل و به اشتراک گذاشتن سود بین ارائه دهنده و مصرف کننده تغییر دهند. مبادلات بیشتر غیر خطی، جریان آزاد و هر یک به یک یا یک به یک هستند. گسترش اطلاعات و آگاهی می تواند در سراسر کانال های متعدد مانند وبلاگ نویسی، یوتیوب، فیس بوک، نمایش مشخصات عمومی، اسنپ چت، Pinterest و سایر سیستم عامل ها رخ دهد. جوامع آنلاین و شبکه های اجتماعی به افراد اجازه می دهد به راحتی مطالب ایجاد کنند و نظرات، تجربیات و افکار و احساسات خود را در باره بسیاری از مباحث و محصولات منتشر کنند و اطلاعات منتشر شده را سریعتر کنند

در مصاحبه ای در ۲۶ کشور انجام شده است تا میزان مصرف مصرف اینترنت را برای تصمیم گیری های خرید در فروشگاه ها و آنلاین در نظر بگیرند. خریداران آنلاین به طور فزاینده به دنبال خرید در سطح بین المللی هستند، با بیش از ۵۰٪ در مطالعه که در شش ماه گذشته به صورت آنلاین خریداری شده است که از خرده فروشان خارج از کشور خریداری شده است.

با استفاده از استراتژی کانال های چندرسانه ای، شرکت هایی که باید با انتظارات در حال تغییر مصرف کنندگان که مایل به ارائه پیشنهادات پیچیده تر در سراسر سفر خرید هستند، به طور فزاینده ای اهمیت بخشد. خرده فروشان به طور فزاینده ای روی حضور آنلاین خود تمرکز می کنند، از جمله فروشگاه های آنلاین که در کنار فروشگاه های مبتنی بر فروشگاه همکاری می کنند.

پیاده روی بی پایان در فضای مجازی

در فضای خرده فروشی می تواند مصرف کنندگان را به خرید محصولات آنلاین به تناسب نیاز خود در حالی که خرده فروشان لازم نیست که حمل موجودی در محل فیزیکی فروشگاه. تنها خرده فروشان مبتنی بر اینترنت نیز وارد بازار می شوند؛ بعضی از آنها برای تأمین خدمات شخصی، کمک حرفه ای و تجربیات ملموس با محصولاتشان تاسیس می کنند.

رویکرد omni-channel نه تنها به نفع مصرف کنندگان است، بلکه منافع کسب و کار را نیز پایین می آورد: تحقیقات نشان می دهد که مشتریان در مقایسه با خرده فروشان تک کانال بیش از دو برابر هزینه می کنند و اغلب وفادار هستند. این می تواند به دلیل سهولت خرید و در دسترس بودن بیشتر محصولات باشد.

مشتریان اغلب به طور آنلاین تحقیق می کنند و سپس در فروشگاه ها خرید می کنند و همچنین در فروشگاه ها جستجو می کنند و سپس گزینه های دیگر آنلاین را جستجو می کنند. تحقیق مشتری آنلاین در مورد محصولات به ویژه برای اقلام با قیمت بالا و همچنین کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی و آرایش بسیار محبوب است. مصرفکنندگان به طور فزاینده ای از اینترنت استفاده می کنند تا اطالعات محصول، مقایسه قیمت ها و جستجو برای معاملات و تبلیغات را جستجو کنند.

 

 

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی

استفاده در دوران دیجیتال

تعدادی از روش های موجود مارک ها می توانند از بازاریابی دیجیتال برای بهره گیری از تلاش های بازاریابی خود استفاده کنند. استفاده از بازاریابی دیجیتال در عصر دیجیتال نه تنها اجازه می دهد که مارک های تجاری محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنند، بلکه پشتیبانی از مشتریان آنلاین را از طریق خدمات ۲۴/۷ فراهم می سازد تا مشترکان احساس پشتیبانی و ارزشمند کنند. استفاده از تعامل رسانه های اجتماعی باعث می شود که مارک ها هر دو بازخورد مثبت و منفی از مشتریان خود دریافت کنند و تعیین کنند چه سیستم عامل های رسانه ای برای آنها خوب کار می کنند. به همین ترتیب، بازاریابی دیجیتال به مزایای افزایش یافته برای مارک ها و کسب و کار تبدیل شده است. اکنون مصرف کنندگان برای ارسال بازخورد از طریق منابع رسانه اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت ها در تجربه خود با یک محصول یا برند، رایج هستند.این امر برای کسب و کارها به طور فزاینده ای محبوب شده است تا از طریق کانال های رسانه های اجتماعی خود برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و مدیریت بازخورد آنها به طور مناسب استفاده و تشویق کنند.

ارتباطات کلام دهان و گفتگوی همکار به هم می توانند تاثیر بیشتری بر مشتریان داشته باشند،بازاریابی اینترنتی زیرا آنها به طور مستقیم از شرکت ارسال نمی شوند و بنابراین برنامه ریزی نمی شوند. مشتریان بیشتر به اعتماد مشتریان اعتماد دارند.به طور فزاینده ای برای شرکت ها سودمند است از سیستم عامل های اجتماعی استفاده کنید تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و این گفتگوها و بحث ها را ایجاد کنید. دستاوردهای بالقوه رسانه های اجتماعی با این واقعیت نشان می دهد که در هر ماه برنامه فیس بوک در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۲۶ میلیون کاربر منحصر به فرد داشته و یوتیوب به طور متوسط ​​بیش از ۹۷ میلیون کاربر منحصر به فرد بوده است.

سهولت دسترسی

هدف اصلی جذب مشتریان بازاریابی دیجیتال و اجازه دادن به آنها در ارتباط با برند از طریق ارائه خدمات و تحویل رسانه های دیجیتال است. اطلاعات از طریق استفاده از ارتباطات دیجیتال به سرعت در دسترس است. کاربران با دسترسی به اینترنت می توانند از بسیاری از رسانه های دیجیتالی مانند فیس بوک، یوتیوب، انجمن ها و ایمیل و غیره استفاده کنند. از طریق ارتباطات دیجیتال، یک کانال چند کانونی ایجاد می کند که هر کسی بدون هیچ گونه توجهی به آن می تواند اطلاعات را به سرعت در سراسر جهان مبادله کند آنها هستند.جداسازی اجتماعی از طریق رسانه های اجتماعی به دلیل کمبود ارتباطات چهره به چهره و گسترش اطلاعات به جای یک مخاطب انتخابی، نقش مهمی ندارد. این طبیعت تعاملی به مشتریان اجازه می دهد که مکالمه ای را انجام دهند که مخاطبان مورد نظر می توانند از سؤال های مربوط به برند بپرسند و با آن آشنا شوند که ممنوع بودن روش های سنتی بازاریابی.

مزیت رقابتی در بازاریابی اینترنتی

با استفاده از سیستم عامل های اینترنتی، کسب و کار می تواند مزایای رقابتی را از طریق ابزارهای مختلف ایجاد کند. برای رسیدن به حداکثر پتانسیل بازاریابی دیجیتال، شرکت ها از ابزارهای اجتماعی به عنوان ابزار اصلی برای ایجاد یک کانال اطلاعات استفاده می کنند. از طریق این کسب و کار می توان یک سیستم ایجاد کرد که در آن آنها بتوانند الگوهای رفتاری مشتریان و بازخورد بر نیازهای آنها را دقیقا مشخص کنند. این به معنی محتوا نشان داده است که تاثیر بیشتری بر کسانی که ارتباط طولانی مدت با شرکت و مصرف کنندگان دارند، که نسبتا فعال هستند کاربران رسانه های اجتماعی. به این ترتیب، ایجاد یک صفحه رسانه اجتماعی، کیفیت ارتباط بین مصرف کنندگان جدید و مصرف کنندگان فعلی و همچنین تقویت نام تجاری را بهبود می بخشد، بنابراین افزایش آگاهی نام تجاری موجب افزایش احتمالی مصرف کنندگان از Pyramid Awareness Brand می شود.اگرچه ممکن است با تصاویر محصول ناسازگار باشد،حفظ حضور رسانه های اجتماعی موفقیت آمیز، نیازمند یک کسب و کار است که در تعاملات با ایجاد یک منبع اطلاعات دو طرفه سازگار باشد؛ شرکت ها محتوای خود را بر اساس بازخورد دریافت شده از طریق این کانال محاسبه می کنند، این نتیجه یک محیط پویا به دلیل ماهیت جهانی اینترنت است. استفاده مؤثر از بازاریابی دیجیتال میتواند منجر به کاهش هزینههای نسبت به روشهای بازاریابی سنتی شود. هزینه های خدمات خارجی کاهش یافته، هزینه های تبلیغات، هزینه های ارتقاء، هزینه های پردازش، هزینه طراحی طراحی رابط و هزینه های کنترل

اثربخشی بازاریابی اینترنتی در مدیریت فروش

آگاهی برند ثابت شده است که با اثربخشی بیشتری در کشورهایی که در مقابله با عدم اطمینان بالا هستند، کار می کنند، همچنین این کشورها که از عدم اطمینان مطمئن هستند؛ بازاریابی رسانه های اجتماعی به طور موثر کار می کند. با این حال، مارک ها باید مراقب باشند که بیش از حد از استفاده از این نوع بازاریابی استفاده نکنند و تنها بر آن تکیه کنند، زیرا ممکن است پیامهایی داشته باشد که می تواند تصویر آنها را منفی کند. مارک هایی که خود را به شکل انسان متولد می کنند احتمال بیشتری در شرایطی که مارک تجاری به این جمعیت شناسی بازاریابی می شود، موفق تر است.